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[하스스톤] Twitch Prime Oh no! We can’t enable Twitch Prime on your account. 에러 해결하기 본문

IT/03. 하스스톤

[하스스톤] Twitch Prime Oh no! We can’t enable Twitch Prime on your account. 에러 해결하기

주니엘 2016. 10. 4. 15:22


안녕하세요!


주니엘이에요!


이번에 만나보실 포스팅은 하스스톤 티란데 스킨을 무료로 얻으실때 

발생하는 트위치 에러 대응 방법이랍니다.



" Oh no! We can’t enable Twitch Prime on your account. "



트위치 프라임에 가입하시다보면 위와 같은 문구를 접하게 되는데요.

이건 일시적인 에러라고하는데 약간의 시간만 투자하면 바로 진행 하실 수 있답니다.


그럼 저와 함께 어떻게 해결 하는지 알아보시죠!




STEP.01 아마존 사이트 접속


https://www.amazon.com/


아마존 사이트에 로그인 하신 뒤 아래 사진처럼 상단에 위치한 Help를 들어가 줍시다.




STEP.02 아마존 사이트 고객센터 Live Chat 연결


아래 사진처럼 Need More Help? -> Contact Us를 들어가 줍시다.



그런 다음 

1. Price or Something else를 선택.

2-1. Select an issue = Prime Support을 선택

2-1. Select issue details = Other Prime issue를 선택

3. Chat을 선택



위 사진처럼 상담사와의 라이트 채팅팝업이 뜬답니다.

어려울것 없어요. 상담사에게 우리가 겪고 있는 문제를 이야기해주면 된답니다.

전 두번의 채팅상담을 받았는데요. 

한번은 기술팀이 해결중이니 2시간, 6시간 뒤에 다시 시도해보라는 답변을 받았습니다. 

하지만 잠시 뒤 다른 상담사를 통해 바로 해결했어요!

제가 해결한 채팅 내용을 보여드릴테니 참고하세요!! (진한색으로 표시한게 제가 문의한 문구)



Me:

hi there, I'm having some issue with enable twitch prime.
Could you help me out? Please
You are now connected to Aviral from Amazon.com
Aviral:Hello, my name is Aviral. I'm here to help you today.
Thank you for trying our Prime membership.
Me:hey
Aviral:I am really sorry for the trouble caused to you and I can totally understand your concern .As I can see that there is some technical issue that is the reason you are getting this error .I'm sorry for the trouble you had when enabling Twitch Prime on your account. I've reported this to our technical team, and they're working on taking care of it.
I would like to let you know that many other customers are facing this same issue as this is an ongoing issue ,There is no need to worry our team is working to get it resolved as soon as possible .
In this case Please try again over the next few hours. Errors like this are usually corrected shortly after they're reported.
I hope you will understand .
Me:okay, I got it. No problem. so how long does it takes?
Aviral:6 hours .
Me:well,
so should I retry after 6 hours?
Aviral:I will suggest you to retry after 2 hours ,If it will not work then please try after 6 hours .I understand that this may be an extra step for you and I appreciate your patience and cooperation.
We strive to bring you the best service we are able to offer though at times we may need to express our limitation.
Me:sure no problem, I will retry after 2 hours and 6 hours later. If I cannot enable twich prime, then I will contact you guys. Thank you to helping me out.
Aviral:Sure ,Please feel free to contact us and we will be happy to help you in this matter .Is there anything else I can do for you today?
Me:nope, thanks.
Aviral:Thank you for contacting Amazon. Please click on the "End Chat" to close this window.



위 내용은 2시간이나 6시간 뒤에 다시 시도하라는 내용의 답변을 받은 것 입니다.

이런 답변을 받게되면 그냥 End Chat을 하셔도 됩니다.

1분 뒤에 다시 채팅을 시작하니 다른 상담사로 연결 되었습니다.



Me:

Hi there!
You are now connected to Jayvee Canlaparan from Amazon.com
Jayvee Canlaparan :Hello, my name is Jayvee. I'm here to help you today.
Thank you for trying our Prime membership.
Hi joon how are you today?
Me:nice to meet you Jayvee.
Good and u?
Jayvee Canlaparan :Nice to meet you too
I'm Good thanks for asking
Me:well, I'm having some issue with enable twitch prime.
Could you help me out? Please
that's nice
Jayvee Canlaparan :I see that your having problem on the twitch?
Me:yep
it says keep retry
Jayvee Canlaparan :Let me check what i can do just give me a moment
Me:sure thank you
It says 'Oh no! We can’t enable Twitch Prime on your account.'
Jayvee Canlaparan :Done Thanks for waiting can you try it again now?
Me:yap
Jayvee Canlaparan :That's great
Me:I rich other web pages, It says 'You have leveled up with Twitch Prime! Feels nice, right?'
Is this right page?
Jayvee Canlaparan :Yes
That's was right
Me:oh dear
thank you for help me out
nice
Jayvee Canlaparan :You're very welcome. Is there anything else I can help you with today?
Me:nope!
thank you again!
Jayvee Canlaparan :You're very welcome
Thank you for contacting Amazon Have a great day. Please click on the "End Chat" to close this window.


조금 친절하게 인사를 하고 시작하니 바로 해결해 주는것 같네요.

첫번째 상담사는 상담 후 평가하는 팝업이 안떳지만, 두번째 상담사는 자신을 평가해 달라는 팝업이 떳었답니다. 적당히 Good, Great을 선택해 주면 되겠습니다.




위와 같은 페이지가 뜬다면 해결완료!!!

트위치로 돌아가셔서 새로고침하시면 티란데 스킨 코드를 발급 받으 실 수 있습니다.




문제를 해결하시고 스킨 코드를 받으신 뒤에는 

꼭 잊지마시고 아마존프라임 맴버쉽 해지를 하셔야합니다.



이상

티란데 스킨을 얻기 위해 채팅상담까지한 주니엘이였습니다.





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